26.08.2010

Afgangsprojekt

Det er desværre alt for lang tid siden der sidst er sket noget her på bloggen. Men det skal der laves om på nu. (Og designet på siden er også lige blevet opdateret)
Det seneste år er har jeg været i praktik to forskellige steder i Århus, hvilket jeg har lært en masse af og har fået masser af gode oplevelser. 
I efteråret var jeg hos Design Partners og her i foråret har jeg så været hos Made by Makers. To vidt forskellige steder, med meget forskellige tilgange til produktdesign, 
så det har været godt at opleve. Men nu er det så blevet tid til sidste semester på Arkitektskolen. Så om ca. et halvt år er jeg færdig som industriel designer/arkitekt. 
Men først skal jeg lige have lavet mit afgangsprojekt.




Temaet bliver Fremtidens Elcykel. Jeg ser et potentiale i elcyklen som et af fremtidens transportmidler. Men i øjeblikket har den lidt status af at være for ældre og svage, 
fordi det er denne gruppe der indtil videre har været de primære brugere. Men også fordi de elcykler der findes på det danske marked ligner en almindelig herre/dame cykel,
med et batteri på bagagebæreren og en motor i forhjulet.
Men jeg mener at mange andre kan få glæde af en elcykel. Den giver større rækkevidde, så folk der ellers ville tage bilen har mulighed for at cykle i stedet. 
Den kan hjælpe dem der har problemer med at klare de stejle bakker eller modvinden. Den kan hjælpe børnefamilier der slæber på cykeltrailer eller halvcykler. 
Eller hvis man bare ikke gider komme svedende på kontoret efter cykelturen. Den kan også hjælpe folk der er overvægtige eller i dårlig form, til at kommer i gang med at træne.
Jeg er i øjeblikket ved at få formuleret hvad det er jeg vil med projektet og ikke mindst hvorfor!

Jeg vil forsøge løbende at opdatere bloggen med processen, gennem hele afgangsprojektet.